<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>NSS zamítl stížnost ministerstva, plán péče o Šumavu neplatí</title>
		<description>Diskutujte NSS zamítl stížnost ministerstva, plán péče o Šumavu neplatí</description>
		<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati</link>
		<lastBuildDate>Mon, 13 Apr 2026 01:45:19 +0200</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://testnove.silvarium.net/component/jcomments/feed/com_k2/1965" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>Máchal napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-111</link>
			<description><![CDATA[Máte pravdu, není to jednoduché. :-) Tak mi to nemějte za zlé. V jádrových částech NP skutečně upřednostňuji přírodní prostředí, protože tam má z principu přednost před "životním prostředím člověka." Životní prostředí člověka má totiž přednost všude jinde. Problém je právě v tom, že tohle většina lidí nerozlišuje, nejen ty pojmy, ale i vnitřní členění území parku. Křičí potom "Šumava pro lidi" nebo "park-šumavská divočina," a navzájem se řežou přes média. Přitom do parku se odstupňovaně vejde obojí. Přiznám se, že jsem pro bezzásahové jádrové zóny, a to radši menší a důsledně uplatňované (neplést se zákazy vstupu, ten bych povolil - na vlastní nebezpečí! - prakticky všude). Radši menší plochy, než nesmyslný boj a nekončící politické licitace o rozlohy z prinicipu, kategorie IUCN a podobné nesmysly. Jsem přesvědčený, že ta skutečně jádrová část na to parametry má, ale většina bohužel ne. Nevidím důvod zavírat oči před výzkumy, které zjišťují zvýšení početnosti určitých druhů při rozpadu stromového patra v některé části, ani před výzkumy, které na stejných plochách prokazují úbytek druhů jiných. Nevidím ani důvod zavírat oči před tím, že na jiných plochách je bezzásahový režim nesmyslný, protože jsou historicky už příliš člověkem pozměněné (zase většina lidí z obou stran sporu, pro mě naprosto nepochopitelně, vůbec nerozlišuje od jádrových částí, vše je pro ně "Šumava", a licitace o jakési rozlohy). Nevidím důvod se koukat na fotku nebo přímo do porostu, a sám sobě nalhávat, že tam je nebo není přirozené zmlazení, protože to nebo ono někdo někde tvrdil. Prostě ho tam buďto vidím, nebo ne, a udělám si obrázek sám o tom, jestli je dostatečné, o časovém horizontu, jak by se to tam mohlo vyvíjet, a to vždycky na jedné konkrétní ploše, nemám jako základní jednotku pohoří Šumava, jako někdo. Když se na věc někdo podívá takhle, možná už neuvidí plán péče jako politickou propagandu nebo osobní útok, nebo napadení obcí v parku. Protože plán péče není nic jiného, než pokus přiřadit na základě odborných hledisek (a ze zákona nezávazně) ten nejlepší přístup pro každou konkrétní plochu v parku. Není to žádný politický manifest, jak se tu z toho v poslední době s velkým mediálním divadýlkem dělá. Jenže typ člověka, který nic jiného než politické manifesty neprodukuje, tohle nechápe. Nebo chápat nechce. Velká část lidí má spojené v jedno se zákonem o parku, a všechno černobílé (a to je pro politika naprosto ideální stav.) Zkrátka a dobře, jak jste řekl, je to sice pak trochu složitější, ale zato si nemusím nic lhát do kapsy a tleskat něčemu, čemu sám nevěřím, nebo vlastní oči jaksi vidí něco jiného. Což je nevýhoda postavení "na jedné, té správné straně barikády," kdy se názor člověka řídí osobními sympatiemi nebo tím, co říká nějaký guru. A je mi úplně jedno, jeslti někdo považuje za modlu Bláhu, nebo Jirsu, a má potřebu se s nimi ztotožňovat, aby nemusel sám používat vlastní oči a hlavu. Takže asi tak.]]></description>
			<dc:creator>Máchal</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 09 Feb 2015 14:59:27 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-111</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lubik napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-110</link>
			<description><![CDATA[Pochopil jste to dobře.Ono to s názory dotyčného není tak jednoduché. Zdánlivě sice kritizuje oba tábory, pokud se ale podíváte podrobněji na jeho argumentaci a užití pojmů, zjistíte, že není nestranný, ale je spíše na straně "ekologistů". Dobře patrné je to v posledním příspěvku, cit. ....že to přírodní prostředí parku přes všechny silné kecy ve zdraví přežilo..... V obsahu pojmů je právě kámen úrazu. Přírodní prostředí není to samé, co životní prostředí. Řada lidí to nerozlišuje, což je dost podstatná chyba. Takže když ekologové a "ekologisté" mluví v NPŠ o přírodním prostředí, myslí ve skutečnosti něco úplně jiného než "antiekologisté", kteří věc chápou z pohledu právě životního prostředí člověka. Již jsem tady o tom s Máchalem diskutoval. On to buď nechápe (lepší varianta), nebo nechce chápat (horší varianta).]]></description>
			<dc:creator>Lubik</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 09 Feb 2015 14:32:55 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-110</guid>
		</item>
		<item>
			<title>najše napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-109</link>
			<description><![CDATA[no, já jsem to pochopil z historie Silvaria, kde se pravidelně setkávám s Tvými články a matně si vybavuji Tvoje sympatie s Vladimírem Pelíškem, ale i se zeleným guru Járou Bláhou, ale pletu-li se, jenom dobře. Nicméně, kamenem úrazu v situaci okolo NP se brouček skutečně stal a NIC se na tom NEMĚNÍ. Dokonce je na něm (na broučkovi) dobře poznat, kde komu odkud fouká :-) , takže pochop, že Tvoje zanícení pro perspektivu NP popírají klíčovost tohoto taxonu, je skutečně podezřelá. Třeba jenom Tvoje případná teoretická obava, aby brouček nevyhynul Tě může prozradit coby milovníka přírody, který je dost vedle. Ale máš u mě šanci, neboj !!]]></description>
			<dc:creator>najše</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 09 Feb 2015 13:53:45 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-109</guid>
		</item>
		<item>
			<title>duha napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-108</link>
			<description><![CDATA[V tomto se musím Máchala zastat. On vždy odsuzoval oba extrémy. A vždy psal, že ho se..rou jak ekologisté, tak opačný tábor antiekologistů. Jeho vyjádření, ač s některými nesouhlasím, mají hlavu a patu a hlavně konzistenci. On nepřeskakuje mezi tábory. A to je jeho velké +.]]></description>
			<dc:creator>duha</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 09 Feb 2015 11:47:25 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-108</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Máchal napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-107</link>
			<description><![CDATA[To by mě zajímalo, z čeho jsi to vyvodil. Jestli z toho, že nepovažuju za božskou manu žvásty a politickou propagandu uspolečnosti Jirsa, Zahradník, Marková a spol., i když to tady na silváriu patří k normě a dobrému vychování, tak to je asi fakt nepochopení. Ani Bláhu ani Vlašína osobně neznám, ale z jejich vyjádření do novin se ježím stejně jako z okurkových článků pana Jirsy, nebo deníkových vyrážek Mudr Markové. Nemám rád propagandu ani od jednoho z těch pěti, protože skutečnost a rozumný přístup je jinde, a všichni tihle mají sklon k extrémům, zjednodušování a dělání zlé krve. Ze stejného důvodu mě štval Stráský a štve mě i Hubený, a řada dalších. Ale jinak jsem optimista, až všechny tyhle polívčičky vystydnou, tak zjistíme, že to přírodní prostředí parku přes všechny silné kecy ve zdraví přežilo :-) Jak už říkal Lynx, stačí se tam jít bez zaujatostí podívat. Taky to dělám, celý ten tyátr pak člověk vidí jinak.]]></description>
			<dc:creator>Máchal</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 09 Feb 2015 11:30:00 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-107</guid>
		</item>
		<item>
			<title>najše napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-106</link>
			<description><![CDATA[To jsem nějak nepochopil, Máchale ! Já mám za to, že Vlašín a Bláha jsou Tvoji kamarádi, a ty je tady suspenduješ, jó??]]></description>
			<dc:creator>najše</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 09 Feb 2015 11:10:29 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-106</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Máchal napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-105</link>
			<description><![CDATA[Mohlo by to být tím, že "chování přírody" není totéž co "šíření kůrovce." I když to tak bohužel lidem někteří už x let sugerují, a cpou jim hadr na hlavu. A úspěšně, péče o bezlesí nebo živočichy už nikoho nezajímá. Pořád jen kůrovec, kůrovec, kůrovec, celá Šumava = NP = kůrovec, jako by o ničem jiném to území nebylo. Úplně stejně omezený a tupý přístup k tomu má Jirsa se Zahradníkem a Schubertem, jako Blána s Vlašínem! Nikdo nerozlišuje les/bezlesí, a režimy v různých zónách. Vše je jedna Šumava a kůrovec. Celé je to čím dál víc na zblití, jak je to hloupé, jak se péče o tak krásné a pestré území může zcvrknou do tupých mediálních jednoduchých hesel a politických polívčiček. :-x Tahle žaloba na "omezující" plán péče je stejný trucpodnik a klukovina, jako se někde přivázat ke komínu nebo ke stromu. Plán péče byl s obcemi podrobně projednán, už jsem sem několikrát dával odkaz na ten protokol s desítkami vypořádaných připomínek. To co předvání pan Schubert, je zas jen točení na nějakém procesním nedostatku. Divím se, že jsme se za celou dobu nedozvěděli, co vlastně se tedy v tom plánu změnilo, od té doby co byl s obcemi projednán! A které připomínky obcí nebyly vypořádány. Připadá mi to jako házení vidlí do normálního provozu, protože čím hůř, tím líp. Hranice korektního jednání už dávno neexistují a pokud bylo někdy vůbec cílem se dobrat rozumného řešení a spokojenosti, je to čím dál víc v nedohlednu.]]></description>
			<dc:creator>Máchal</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 09 Feb 2015 08:55:35 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-105</guid>
		</item>
		<item>
			<title>najše napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-104</link>
			<description><![CDATA[Zajímavé je, jak Pavel Hubený připomíná, že dotace, (jejichž čerpání výrok soudu může oddálit) sloužily k brzdění sil přírody, aby snad neškodila lidem. Haha, to by snad mohl být dobrý vtip, pokud by ho nevyslovil právě současný ředitel, který zastává názor, že "šíření kůrovce je zdrojem oživení ekosystému". Takže pozor, je to od něj pouhopouhý populismus, který všechno obrací na ruby. Nakonec by nám mohl začít tvrdit, že se kůrovec rozšířil proto, že bylo málo dotací.]]></description>
			<dc:creator>najše</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 09 Feb 2015 07:57:30 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-104</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lubik napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-101</link>
			<description><![CDATA[No, hlavně že si postup nechali schválit od renomované advokátní kanceláře, která spolupracuje s ministerstvem. Odstoupení by bylo dobrým řešením, předtím by ale musel vypráskat ty ostatní neumětely z úřadu.]]></description>
			<dc:creator>Lubik</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 08 Feb 2015 13:01:31 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-101</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Tomassk napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-95</link>
			<description><![CDATA[Za peníze od státu se bude MŽP soudit třeba do aleluja. Lidé by se měli skutečně ptát jak se s jejich daněmi hospodaří, jestli slouží jim nebo úředníkům a pochybným aktivistům. V normální demokracii by ministr po takových debaklech už dávno odstoupil.]]></description>
			<dc:creator>Tomassk</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 07 Feb 2015 16:33:56 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/nss-zamitl-stiznost-ministerstva-plan-pece-o-sumavu-neplati#comment-95</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
