<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Středočeský kraj chce, aby MŽP pomohlo s propagací NP Křivoklátsko</title>
		<description>Diskutujte Středočeský kraj chce, aby MŽP pomohlo s propagací NP Křivoklátsko</description>
		<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko</link>
		<lastBuildDate>Sun, 12 Apr 2026 02:48:11 +0200</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://testnove.silvarium.net/component/jcomments/feed/com_k2/2122" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>Máchal napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-379</link>
			<description><![CDATA[...nebo dokud se nerozhodne, že to bude jinak. Třeba tak jak chtějí občané obcí, kteří nedostali regulérní příležitost si to odhlasovat, i když jejich zájmů mají všichni plná ústa. Prosazení po zlém je tedy podle Vás už samotná vůle a snaha dál jednat o věci, ve které nedošlo zatím k jasnému slovu a rozhodnutí ani příslušných orgánů, ani vyjádření vůle občanů něčím jiným, než těmi tendenčními anketami, které sám kritizujete? Jen proto, že Vy sám máte na to ten názor, že by se o tom vůbec ani jednat nemělo? To je dost svérázná definice "prosazování věcí po zlém". To, čím připomíná NP Křivoklátsko NP Šumavu je už především ta společenská atmosféra plná předsudků, různých polopravd a politického oportunismu. Proč se u nás nemůžou věci rozhodovat normálně, s chladnou hlavou a na základě vyložení všech karet na stůl? Proč by odmítnutí vyhlášení dalšího parku nemohlo proběhnout bez kydání špíny, řečí o ideologiích a mocenské zvůli? Pokud se v obcích budou schopni konečně sami rozhodnout, jestli to chtějí nebo ne, jsem přesvědčený o tom, že kraj je nijak "pacifikovat" nebude. Jenže k takovému rozhodnutí se musí obce nejdřív rozhoupat, a to bez toho aby to pořád někdo vytahoval a vyvolával jednání, samo o sobě asi nespěje. A bez toho, aby dostali veškeré relevantní argumenty, podklady a ekonomickou rozvahu, namísto předsudků a profesních třenic, to ani není vůči nim fér. Je třeba to nějak rozseknout a už ukončit. Aby obyvatelé obcí ještě nakonec neřekli, že jim ten park někdo po zlém odepřel, i když ho vlastně napůl chtěli: :lol: Ne vážně, je pak kolem toho zbytečně vypjaté společenské napětí, i když pro drtivou většinu obyvatel by se nezměnilo vůbec, ale vůbec nic.]]></description>
			<dc:creator>Máchal</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 07 Sep 2015 08:11:49 +0200</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-379</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lubik napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-377</link>
			<description><![CDATA[Bohužel se mi to takto růžově nejeví. Formou nátlaku, který opravňuje použití expresivnějšího výrazu po zlém, je např. věta z článku: Hejtman v dopise ministra životního prostředí Richarda Brabce také žádá o vyvolání dalších jednání se starosty obcí, kde by jim pracovníci agentury poskytli další informace. "Zástupce kraje se také rádi těchto jednání zúčastní," dodal hejtman. Jednání již byla. Jaké další nové informace mohou zaznít? Jsem toho názoru, ža již bylo řečeno vše možné i nemožné. Takže jednání budou probíhat stylem: Budeme "jednat" tak dlouho, dokud neschválíte to, co chceme my. A předpokládám, že víte, že kraj má dostatečné ekonomické páky na "pacifikování" obcí.]]></description>
			<dc:creator>Lubik</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 04 Sep 2015 13:04:23 +0200</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-377</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Máchal napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-376</link>
			<description><![CDATA[No rozhodně bych to nenazval prosazováním po zlém, což evokuje nějaké zneužívání "zelené moci" nebo kdoví co. Na takových veřejných jednáních mlčí málokdo, od toho taky jsou, aby se to vyříkalo. Žádné prosazování po zlém ale vážně nevidím. Oni lidi jednak nejsou blbí, a už se o tom mluví docela dlouho, a jednak ten mediální cirkus a tlak, ruku na srdce, působí obě (všechny) strany, montuje se do toho všechno možné vč. šumavského parku atd. Resp. slyšel jsem velmi málo jiných argumentů proti, než "podívejte jak to dopadlo na Šumavě". Což je v podmínkách Křivoklátska trošku mimo. Přinejmenším by to chtělo nějaké relevantní argumenty, odpovídající konkrétní situaci na Křivoklátsku. Ale abychom si rozuměli, já tady taky za park neagituji, můj názor v tomhle je velmi vlažný až spíš proti. Jen mi vadí výroky o prosazování po zlém, protože k ničemu takovému nedochází a jen se tím věší na zeď bubák. Který se někomu celkem hodí, rozhodně víc než obecná shoda. Jestli jsou tam lidi proti, nebo pro, tak ať si to potvrdí regulérně vypsaným referendem, a fertig. Situace se tím jednoznačně vyřeší a bude klid. Já si stejně osobně myslím, že hlavní a podstatné zájmy, které za těmi tlaky pro i proti jsou, jsou poněkud jiné, než o kterých se veřejně mluví. A pocit lidí, že si rozhodli o nějakém vstupu do lesa, proti tomu aby to tam dopadlo jako na Šumavě, nebo že se tam masově zvýší turistický ruch, to všechno je jen pozlátko. Podstata je o něčem jiném, což asi oba cítíme a víme.]]></description>
			<dc:creator>Máchal</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 04 Sep 2015 11:04:25 +0200</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-376</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lubik napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-375</link>
			<description><![CDATA[Já jsem někde napsal, že MŽP něco prosazuje? To se chová dost opatrně, aby nešláplo do ho..... Takže záměr podporuje, ale nechává to na obcích (nic jiného jim naštěstí nezbývá). Pokud vím, bylo již nějaké veřejné jednání na Křivoklátsku, myslíte, že zástupci MŽP tam mlčeli nebo ríkali "my nic, my muzikanti"? Velmi intenzivně to dále podporuje AOP a CHKO. A nejvíc zmíněný hejtman. Myslíte tedy, že v dnešní době, kdy všechno ovlivňuje mediální cirkus, je to malá masáž a zanedbatelný tlak?]]></description>
			<dc:creator>Lubik</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 04 Sep 2015 10:46:57 +0200</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-375</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Máchal napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-374</link>
			<description><![CDATA[A v tom druhém nemám? Mluvíte tu o ideologických masážích a prosazování po zlém. O čem to mluvíte? Kdo koho kde masíruje, kdo prosazuje něco po zlém? Nějak v případě Krivoklátska v současné době nic podobného nepozoruji ani ze strany MŽP, AOPK, ani nevládních organizací. Mluvíte o tom, jako by to MŽP (nebo kdo?) nějak prosazovalo, na krev a "proti všem". Nic takového ale nevidím.]]></description>
			<dc:creator>Máchal</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 04 Sep 2015 09:48:27 +0200</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-374</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lubik napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-371</link>
			<description><![CDATA[V jednom máte pravdu. Za předchozího hejtmana bylo přijato negativní stanovisko kraje. Oficiálně po změně hejtmana rada nebo zastupitelstvo žádné stanovisko k NP nepřijalo. V současnosti to tedy vypadá tak, že si skutečně hejtman prosazuje svoje osobní touhy a ostatní "podržtašky" buď mlčí, nebo alibisticky "zatím" přikyvují.]]></description>
			<dc:creator>Lubik</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 03 Sep 2015 10:13:18 +0200</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-371</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Máchal napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-370</link>
			<description><![CDATA[Taky si ale všimněte, kdo tlačí na pilu, a kdo dělá tu, jak říkáte "ideologickou masáž a prosazování po zlém". To není MŽP, které to sice podporuje, ale jasně se vyjádřilo že bez podpory občanů to nemá cenu. To není agentura ochrany přírody, která by to podle Petery měla zajistit. Nejsou to ani známí ideologové z hnutí duha a spol. Je to středočeský hejtman za ČSSD. Nejspíš za podpory krajských zastupitelů, když hlásá velkými titulky "středočeský kraj chce". Takže ty zájmy o protlačení NP zřejmě budou tentokrát někde jinde, než u nějaké "sluníčkové divočinové ideologie" nebo mocenských zájmů státní ochrany přírody. Jinak souhlasím s tím co píšete o bezcenných anketách - tohle je jasný prostor pro vypsání místního referenda a rozhodnutí natvrdo a napořád zda park bude nebo nebude. A toho se zřejmě bojí "obě strany", tak se plácají v rozhovorech a tendenčních anketách.]]></description>
			<dc:creator>Máchal</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 03 Sep 2015 08:37:31 +0200</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-370</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Lubik napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-366</link>
			<description><![CDATA[Jasně, když nejde prosadit NP po dobrém, tak se musí ideologická masáž (osvěta) přitvrdit a prosadit po zlém. Ty ankety mimochodem ukazují nedostatečnou kompetentnost zastupitelů obcí, kteří místo toho, aby v rámci demokracie vyhlásili místní referendum, šaškují s přihlouplými a bezcenými anketami, které jsou ve výsledku možná použitelné tak akorát jako špatná náhražka toaletního papíru. Celkově slouží záměr vyhlášení NP jako dojná kráva veřejných rozpočtů a nejviditelnějším výsledkem bude zničení stávajících smrkových lesů na jeho území.]]></description>
			<dc:creator>Lubik</dc:creator>
			<pubDate>Tue, 01 Sep 2015 12:48:29 +0200</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-366</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Zepecka napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-365</link>
			<description><![CDATA[Ministerstvu ŽP bylo zřízeno aby se staralo o ekonomiku nebo o přírodu?]]></description>
			<dc:creator>Zepecka</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 31 Aug 2015 20:48:05 +0200</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/kraj-chce-aby-ministerstvo-pomohlo-s-propagaci-np-krivoklatsko#comment-365</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
