<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
	<channel>
		<title>Lesy ČR dostaly výjimku ke kůrovcové těžbě v Boubínském pralese</title>
		<description>Diskutujte Lesy ČR dostaly výjimku ke kůrovcové těžbě v Boubínském pralese</description>
		<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese</link>
		<lastBuildDate>Sun, 12 Apr 2026 01:03:35 +0200</lastBuildDate>
		<generator>JComments</generator>
		<atom:link href="https://testnove.silvarium.net/component/jcomments/feed/com_k2/3335" rel="self" type="application/rss+xml" />
		<item>
			<title>schutzmeister@iex.cz napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4213</link>
			<description><![CDATA[Je to jako u každýho. Jednou tak a jednou jinak. Aktuální satelitní detekce souší na Kůrovcové.info je ale vcelku jednoznačná i bez keců. Souše jsou na Boubíně ponejvíc severovýchodně od vrcholu a při porovnání hranic rezervace pak na hraně a vně rezervace severně od Srńského hřbetu a Johnova kamene a Boubína. Takže kdo to podcenil na normálním, nechráněném LHC ? Tam by přeci měli být mýtiny a ne souše, nebo ne ?]]></description>
			<dc:creator>schutzmeister@iex.cz</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 30 Nov 2019 12:08:04 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4213</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Hroch napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4211</link>
			<description><![CDATA[No, tohle už je argument. Znovu připomínám, že jsem nepsal o celém Boubíně. A jinak máte pravdu - to napadení z polomu je. Co kecají ,,zelení" není podstatné, protože jsou to pitomosti a drzosti.]]></description>
			<dc:creator>Hroch</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 28 Nov 2019 18:57:56 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4211</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Hroch napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4210</link>
			<description><![CDATA[Toho se můžu zeptat, pane Schützmeister... Nynější Správa NPŠ je asi tak stejně věrohodný zdroj jako naše ,,veřejnoprávní" továrna na fejky. Co se týče polomu přímo na Boubíně,tak jste si měl pořádně přečíst příspěvek z něhož jste opět kopíroval, ale opět nepochopil obsah a význam. Koho mi jenom připomínáte...]]></description>
			<dc:creator>Hroch</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 28 Nov 2019 18:53:32 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4210</guid>
		</item>
		<item>
			<title>schutzmeister@iex.cz napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4206</link>
			<description><![CDATA[[quote name="schutzmeister@iex.cz" Dle předběžné zprávy se tedy z 11tis spadlých tři tisíce nechali.. Fotky z července 2019 - polomy stále "na fleku". https://jirifranc.estranky.cz/fotoalbum/cestovani/sumava-boubinsky-prales/ A fotil to lesník, žádnej fakír.]]></description>
			<dc:creator>schutzmeister@iex.cz</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 28 Nov 2019 12:23:20 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4206</guid>
		</item>
		<item>
			<title>schutzmeister@iex.cz napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4205</link>
			<description><![CDATA[[quote name="schutzmeister@iex.cz" Co vím, tak převážná většina polomů se v rezervaci nechávala - podle fotek i zprávy ChKO.. Nu tak, přesněji : https://lesycr.cz/tiskova-zprava/cast-narodni-prirodni-rezervace-boubin-od-prosince-opet-pristupna-verejnosti/ Dle předběžné zprávy se tedy z 11tis spadlých tři tisíce nechali. A všichni víme, že odhady jsou podhodnocené.]]></description>
			<dc:creator>schutzmeister@iex.cz</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 28 Nov 2019 11:57:05 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4205</guid>
		</item>
		<item>
			<title>schutzmeister@iex.cz napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4204</link>
			<description><![CDATA[No jo, nic lepšího jsem nenašel. Nejde o nic - jen to, že kůrovec na Boubíně není ani tak kvůli klimatické změně, jak to hlásá hnutí Duha, ale polomu. Co vím, tak převážná většina polomů se v rezervaci nechávala - podle fotek i zprávy ChKO. To jsem ale už nenašel, tak možná i kecám. Ale i podle zprávy NPŚ ze za Lipní - ještě letos z Herwartu těžili 70tis, takže by to tak nějak odhadem s tím Boubínem být mohlo. Škoda, že tu není objektivní pokec od tamního hajnýho.]]></description>
			<dc:creator>schutzmeister@iex.cz</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 28 Nov 2019 11:47:49 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4204</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Hroch napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4201</link>
			<description><![CDATA[Pane Schützmeister, obsah a význam příspěvku, jehož část jste zkopíroval, jste zjevně nepochopil. A čas zpracování polomu z podzimu 2017 byl od listopadu do konce února 2018. Na svazích Obrovce a Šeravy to mám i zdokumentováno. Nemám zdokumentován přímo samotný Boubín, ale vím, že i tam se to co tehdy spadlo, řešilo ještě tutéž zimu, minimálně na západním svahu. Nevím teď o co Vám jde, ale vím, že kecáte. Odvolávka na naši největší továrnu na ,,fake news" to ještě potvrzuje.]]></description>
			<dc:creator>Hroch</dc:creator>
			<pubDate>Wed, 27 Nov 2019 19:34:08 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4201</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Máchal napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4199</link>
			<description><![CDATA[Klasická mediální hitšaráda. Bohužel tlak kůrovce působí i na území NPR a správa CHKO musela nějakým způsobem rozhodnout, jak se k problému postavit, a hned samozřejmě začly létat flusance z obou "táborů". Kdo by si měl zájem udělat poněkud objektivnější představu, než se jen zařadit na jednu ze stran černobílé barikády - na internetu (datový registr ÚSOP) se dá stáhnout platný plán péče o toto chráněné území. Není nezbytné číst celé, stačí si proletět rámcové směrnice a vybrané mapy. Celé území NPR o výměře skoro 700 ha opravdu NENÍ ani zdaleka bezzásahové, a plán péče se problematikou boje proti kůrovci na různých porostních typech této konkrétní rezervace předem zabývá, je to řešené v rámcových směrnicích a mapových přílohách. Na dost podstatném území jsou zásahy přípustné. Někde určitým způsobem modifikované, na jiných plochách ani to příliš ne, a jen s odkazem na LZ. Bohužel, jako téměř každá rezervace obsahuje i přiarondovaná území, kde je jejich hospodářský původ a charakter značně podepsán, a přesto jsou tam přičleněné z důvodu nějaké územní ucelenosti rezervace - ale také vyžadují poněkud jiný přístup, než pralesní jádro. Takže nějaké zobecňující emocíplné výkřiky jsou úplně mimo mísu, koho problematika zajímá a chce do ní mluvit, a ještě navíc veřejně a nahlas, udělal by dobře, kdyby si tyhle informace našel a dělal si obrázek i v jejich kontextu.]]></description>
			<dc:creator>Máchal</dc:creator>
			<pubDate>Mon, 25 Nov 2019 12:48:46 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4199</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Pegos napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4196</link>
			<description><![CDATA[Jj bohužel to je důsledek transformace že statních lesů na lesy cr. Dříve měl hajný cca 800 ha k tomu zaměstnance a rozhodoval kde a co mu bodou dělat. Dnes má přes 2000 ha a je rád když se z jedné strany dostane po 14 dnech na druhou stranu a někdy ani ne.]]></description>
			<dc:creator>Pegos</dc:creator>
			<pubDate>Sun, 24 Nov 2019 08:56:33 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4196</guid>
		</item>
		<item>
			<title>schutzmeister@iex.cz napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4193</link>
			<description><![CDATA[Jasně, lesy na Boubíně jsou v majetku státu a spravuje je přímo Lesní závod Boubín. Takže si shrňme fakta : na podzim 2014 začalo sucho, což by na Boubíně až tak nevadilo - ale v říjnu 2017 spadl celkem zásadní polom. https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2298952-polomy-pro-turisty-uzavrely-cast-sumavy-boubinsky-prales-az-do-unora Dnes máme konec roku 2019 a Lčr se rozhodli situaci řešit. Po 5 letech od začátku sucha a po 2 letech po Herwartu. Kolik geberací kůrovce se tam zatím vyrojilo ? A kolik by se jich vyrojilo, kdyby se situace řešila ihned ? Je tu i otázka, proč zrovna teď ? Není to tak, že se hajní LZ Boubín akorát vrátili z moravy kde mýtili Jeseníky ? Dneska už se nechodí po lese, jako dřív, natož po pralese, z kterého jdou jen náhrady. Jezdí se džípem od skládky ke skládce jen po asfaltu. Hajnej tam prostě rok, dva nebyl - když byl na vysočině.]]></description>
			<dc:creator>schutzmeister@iex.cz</dc:creator>
			<pubDate>Sat, 23 Nov 2019 11:26:37 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4193</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Pegos napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4190</link>
			<description><![CDATA[Nevím jak moc tam kůrovec řadí a jestli to těžba zachrání. Dle mého soudu ne jelikož se to nepotchytilo v zarodku. Do 5 let tu bude mizivé procento smrku a budem ho dovážet. Co se týká aktivistů tak podle mě to jsou spíše anarchisti co musejí protestovat proti všemu a všem. Když chtějí být tak ekoligičtí tak at zahodí mobili počítače a jdou bydlet do jeskyní. Ono by je to zachvilku přešlo. Kde byli kdýž se staveli na loukách a polích slunečňí elektrárny???? To jim nevadilo a nevadí že se znehodnocuje půda????]]></description>
			<dc:creator>Pegos</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 22 Nov 2019 15:11:06 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4190</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Vladimír Pelíšek napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4189</link>
			<description><![CDATA[Ano, děkuji za další pokračování příběhu o zlých zfetovaných ekoteroristech na Šumavě, kvůli nimž dnes plošně usychají smrky od Pyrenejí po Litvu. Myslím dokonce, že je nestačí jen tak odsoudit, já bych jim rovnou napařil doživotní tresty, k čemuž bych sestavil odborné tribunály složené ze specialistů, kteří v životě nevysadili ani maliník na zahrádce. Pokud budu mít tu moc, určitě se za Vás přimluvím. Jen jeden z příběhů. Svého času největší emoce budil prales Trojmezná. Smrky v něm rostoucí měly vysokou přírodní hodnotu, byly totiž z větší části autochtonní a porost byl velmi starý. Když byl tento porost napaden kůrovcem, rozhodlo tehdejší vedení NPŠ vedené ing. Žlábkem, že napadené smrky musí být co nejrychleji, jako ve standardním hospodářském lese, skáceny. Proti tomu se ohradili zfetovaní ekoteroristé a začali se k nim přivazovat, no a zbytek už každý zná. Druhé zóny už tehdy z větší části připomínaly díky pilám NPŠ krajinu na Marsu, ale samozřejmě pouze dočasně, že - lesní školky už měly nachystané tisíce malých smrčků k nové výsadbě, jako kdekoliv, v jakémkoliv lese, aby byl les opět co nejdříve zelený, ať už ta zeleň bude pocházet z čehokoliv. No a to rozhodlo i o osudu unikátních trojmezenských smrků. Těch pravých šumavských. Nerozhodli o nich ani žlábkisté, ani ekoteroristé, ale tyrolský smrk, jehož pole, na způsob polí třeba kanadského topolu, pouze s kratším obmýtím, ve druhých zónách ty první zóny skoro odevšad lemovala. Tyto plantáže, vysazené sto let předtím českoněmeckými lesnickými odborníky, které nám závidí celý svět, byly z důvodu cizího původu, stejnověkosti, nepromísení s jinými dřevinami, pěstování na nevhodných stanovištích a dalších banalit vůči kůrovci odolné asi stejně, jako Aztékové proti pravým neštovicím. Kolik tisíc či stovek tisíc kůrovců, a po jak dlouhou dobu, stačí autochtonní šumavský smrk, jehož předci rostli na Šumavě od poslední doby ledové, zalévat pryskyřicí, než i jemu prostě dojdou síly? Existuje jedno přísloví: - nelze zůstat trvale zdravý v prostředí nemocných. Své o tom ví každý zdravotník v době chřipkových a jiných nakažlivých epidemií. Takže, milý Hrochu, až budete sestavovat ty soudní tribunály trestající zánik pravých šumavských smrků v rezervacích, zkuste nezapomenout ani na ty, kteří jim tisíci hektarů plantáží přivandrovalců z Tyrol všude okolo vytvořili takové infekční prostředí, které by prostě nedal ani Chuck Norris.]]></description>
			<dc:creator>Vladimír Pelíšek</dc:creator>
			<pubDate>Fri, 22 Nov 2019 14:35:02 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4189</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Rensa napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4186</link>
			<description><![CDATA[Zasahovat proti škůdcům není v NPR zakázáno, proto se ani neuděluje výjimka ze zákona. Pouze je k tomu nutný souhlas orgánu ochrany přirody, který stanovuje rozsah zásahu. Ze znění zákona je patrný záměr zákonodárce - proti škůdci se zasahuje (podle mne vždy), pouze někdo určuje (orgán ochrany přírody), jak intenzivně. A podle mne tento rozsah nelze omezit tak, že by došlo k šíření škůdce.]]></description>
			<dc:creator>Rensa</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 21 Nov 2019 19:38:23 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4186</guid>
		</item>
		<item>
			<title>Hroch napsal:</title>
			<link>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4185</link>
			<description><![CDATA[Lesy nejsou majetkem pomatených aktivistů! Za tragedii, kterou zavinili, mají být potrestáni! To, že se tak dosud nestalo, a že si dokonce opovažují své šílené nápady i nadále vynucovat, je důsledkem slabosti společnosti a totální neschopnosti brabce a celé této vlády!]]></description>
			<dc:creator>Hroch</dc:creator>
			<pubDate>Thu, 21 Nov 2019 19:35:55 +0100</pubDate>
			<guid>https://testnove.silvarium.net/lesnictvi/lesy-cr-dostaly-vyjimku-ke-kurovcove-tezbe-v-boubinskem-pralese#comment-4185</guid>
		</item>
	</channel>
</rss>
